Jubilejný 10. ročník ocenení s názvom: Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, otestoval rekordných 137 noviniek a inovácií v 45 kategóriách. Pomáha tak zákazníkom zorientovať sa v širokej ponuke výrobkov v danom segmente. Spoznajte víťazov v jednotlivých kategóriách.  

Mimoriadny záujem výrobcov o registráciu noviniek na Slovensku, ale aj v Čechách, kde sa tento marketingový program realizoval už po 21-krát, zažíva tento rok zaujímavý paradox. Napriek veľkému záujmu výrobcov o program je pre pandémiu koronavírusu nových a inovatívnych produktov na trhu menej, ako kedykoľvek predtým. Výrobcovia sa nachádzajú v situácii, kedy už viac ako rok nie je možné propagovať nové výrobky na veľtrhoch či organizovať samplingy na mieste predaja. To je jeden z hlavných dôvodov, prečo majú firmy záujem o podporu vo forme nezávislého spotrebiteľského ocenenia. Ako každý rok, výrobky hodnotila reprezentatívna vzorka 2000 spotrebiteľov prostredníctvom nezávislého prieskumu organizovaného výskumnou agentúrou NielsenIQ.

Medzi nomináciami dlhodobo rastie počet registrácií zameraných na zdravý životný štýl, napríklad mliečne dezerty s nižším obsahom cukru alebo vegánske a vegetariánske produkty. Naprieč všetkými kategóriami je oproti posledným ročníkom vidieť ešte väčší tlak na ekológiu a udržateľnosť,“ uvádza Tatiana Koššová z usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services. 

V tomto roku pribudlo 21 inovatívnych kategórií, ktoré reagujú na súčasné trendy. Ide napríklad o bezlaktózové a bezlepkové potraviny alebo viac kategórií zameraných na domácnosť, hygienu, ekológiu a zdravý životný štýl. Dlhodobé prieskumy potvrdzujú, že nezávislé ocenenie je jednou z najsilnejších motivácií k nákupu hneď za osobným odporúčaním priateľov či rodiny. Podľa aktuálneho prieskumu MNForce dve tretiny spotrebiteľov potvrdzujú väčšiu dôveru k produktom, ktoré sú ocenené v nezávislých testoch. Modré logo  s „palcom hore“ doplnené farbami trikolóry k dnešnému dňu pozná viac ako 1 200 000 slovenských zákazníkov a zo strany výrobcov záujem o jeho získanie každým rokom rastie. 

Oproti minulému roku sa zvýšil počet kategórií hodnotených produktov v marketingovej kampani z 32 na 45. Okrem tradičných kategórií ako sú Syry a mliečne výrobky pribudli v roku 2021 napríklad Cereálie a sušené plody, ale aj Káva či Ovocné, Zeleninové šťavy a Funkčné nápoje. Rozšírenie spektra hodnotených výrobkov je odrazom najnovších trendov v spotrebiteľskom správaní. Čoraz viac zákazníkov inklinuje k zdravším potravinám, vzrástol dopyt po vegetariánskych a vegánskych produktoch a do košíkov spotrebiteľov putujú čoraz častejšie produkty zdravej výživy, produkty s eko – friendly obalmi alebo zložením.

Podľa prieskumu agentúry NielsenIQ oproti minulým rokom stúplo percento spotrebiteľov, ktorí radi skúšajú novinky a neustále vyhľadávajú nové a inovatívne produkty. Pre viac, ako polovicu nakupujúcich sú inovácie dôležité najmä pri mlieku a mliečnych výrobkoch, v tesnom závese za nimi je kategória Slané pečivo a Sladké pečivo.

Ocenené novinky roku 2021

Medzi ocenené novinky v rôznych kategóriách sa dostali produkty, ktoré odrážajú aktuálne trendy. Slovenskí zákazníci sa čoraz viac zaujímajú o ekológiu, pôvod a zloženie produktov.

Respondenti mali možnosť hodnotiť vlastnosti noviniek, pričom z prieskumu vyplýva, že najdôležitejším znakom pri novom produkte je na prvom mieste chuť/funkčnosť, nasleduje kvalita, prekvapivo na treťom mieste je obal a značka produktov. Pre respondentov, ktorí novinku nepoznajú, je najvýznamnejším atribútom obal, nasleduje kvalita a značka.

 Dôkazom toho je absolútny produktový víťaz – zmetáky Spontex green vyrobené zo 100 % recyklovateľných materiálov ale aj víťazi v mnohých iných kategóriách. Bercoff Wellness čaj zázvor, Fermentované probiotické bio výrobky Wild & Coco či funkčné dmBio zázvorovo – kurkumový 7-dňový shot. 

Ako víťazi ocenenie komunikujú 

Víťazné produkty v jednotlivých kategóriách nájdu zákazníci v roku 2021 označené logom Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka na pultoch reťazcov a kamenných prevádzok. Výrobky s najvyšším hodnotením spotrebiteľov sú zárukou slovenskej kvality testovanej a overenej zákazníkmi.

Viac info nájdete aj na www.volbaspotrebitelov.sk  a  www.najlepsianovinka.sk

Produkty hodnotené spotrebiteľmi ako Najlepšia novinka 2021 nájdete v tabuľke: 

KATEGÓRIAPRODUKTFIRMA
ALKOHOLBOŠÁCKA SLIVOVICAOLD HEROLD
AVIVÁŽEDENKMIT VONNÉ PERLIČKYDM DROGERIE MARKT
BALENÉ MÄSOTESCO FINEST HOVÄDZÍ STEAKTESCO STORES SR
BALENÉ VODYBILLA MAGNÉZIOVÁ VODA TICHÁBILLA
CEREÁLIE A SUŠENÉ PLODYTESCO ZMES ORECHOV A OVOCIATESCO STORES SR
CUKROVINKYMENTOS GUM PURE FRESH WATERMELONPERFETTI VAN MELLE SLOVAKIA
ČAJEBERCOFF WELLNESS ČAJ ZÁZVORM.BER.
ČOKOLÁDYTESCO ŠVAJČIARSKA ČOKOLÁDATESCO STORES SR
DÁMSKA HYGIENATESCO PRO FORMULA ECOTESCO STORES SR
ENERGETICKÉ NÁPOJEMAXX ENERGY DRINK KLASIK PETCASTE SK
HUBKY A HANDRIČKYVILEDA GLITZI ALWAYS CLEAN VISKÓZNA HUBKAFREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS
JOGURTYZVOLENSKÝ JOGURT GRÉCKY TYPZVOLENSKÁ MLIEKAREŇ
KÁVAFRESH CORNER KÁVASLOVNAFT
KONZERVOVANÉ RYBYFRANZ JOSEF SARDINKY FILETY BEZ KOŽE A KOSTÍ V OLIVOVOM OLEJI GORAL
KRMIVÁ A MAŠKRTY PRE PSYBRIT MEATY JERKY PAMLSKY ZO SUŠENÉHO MÄSAVAFO PRAHA
KRMIVÁ PRE MAČKYBRIT CARE SUPERPRÉMIOVÉ HYPOALERGÉNNE KRMIVO PRE MAČKY S ČERSTVÝM MÄSOM A PROBIOTIKAMIVAFO PRAHA
LAHÔDKYPIKNIK LAHÔDKOVÉ ŠALÁTY EXKLUSIV SO ZIPSER ŠUNKOURYBA KOŠICE
LIMONÁDYPEPSI MANGOMATTONI 1873
METLY A ZMETÁKYSPONTEX GREEN RAD ZMETÁKOV ZO 100% RECYKLOVATEĽNÉHO MATERIÁLUMAPA SPONTEX CE
MLIEČNE SNACKY A DEZERTYMONTE -30% CUKRUZOTT
MOPYVILEDA 1.2 SPRAY MAX MOP BOXFREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS
MRAZENÉ JEDLÁRYBA KOŠICE RYBY S MORSKOU SOĽOURYBA KOŠICE
NEALKOHOLICKÉ PIVÁCOOL MALINA & ČUČORIEDKASTAROPRAMEN – SLOVAKIA
OMÁČKY A OCHUCOVADLÁADY CHREN KLASIKA+Z RIŠŇOVSKÝ HALÁSZ
OVOCNÉ, ZELENINOVÉ ŠŤAVY A FUNKČNÉ NÁPOJEDM BIO ZÁZVOROVO-KUKURMOVÝ 7-DŇOVÝ SHOTDM DROGERIE MARKT
PAPIEROVÝ PROGRAMTENTO TOALETNÝ PAPIER 3-VRSTVOVÝMETSÄ TISSUE SLOVAKIA
PÍSACIE A KREATÍVNE POTREBYFÚKACIE FIXY AIRPENS METALLICCENTROPEN
PLEŤOVÁ KOZMETIKABALEA PLEŤOVÉ SÉRUM S VITAMÍNOM CDM DROGERIE MARKT
POLOTOVARY NA VARENIETESCO GRILL MASTER MÄSOTESCO STORES SR
POTREBY PRE DOMÁCNOSŤ A HYGIENUVELVET TURBO EXTRA STRONG – PAPIEROVÁ UTIERKAMORACELL
SALÁMY A ÚDENINYZIPSER SALÁMATAURIS
SIRUPYŠŤAVA FARMÁRIKFARMÁRIK
SLADKÉ PEČIVOTESCO SLADKÉ PEČIVOTESCO STORES SR
SLANÉ PEČIVOTESCO SLANÉ PEČIVOTESCO STORES SR
SLANÉ POCHUTINYDUPETKY PEČENÉ & PARADAJKA-BYLINKYPERFETTI VAN MELLE SLOVAKIA
SYRYCOOP NITE SYROVÉ MAMIČKINE DOBROTYCOOP JEDNOTA SLOVENSKO
ŠPECIÁLNE POTRAVINYFREE MLIEKO BEZLAKTÓZOVÉBILLA
ŠUMIVÉ VINNÉ NÁPOJEMOSCATO DE LUXESOARE SEKT SLOVAKIA
ŠUNKYTESCO FINEST ŠUNKATESCO STORES SR
TEKUTÉ MYDLÁ A ANTIBAKERIÁLNE GÉLYINDULONA TEKUTÉ MYDLÁ A INDULONA ANTIBAKTERIÁLNE GÉLY NA RUKYSARANTIS SLOVAKIA
TUNIAKYŽLTOPLUTVÝ TUNIAK FILETY V OLEJI SOKRA BALTAXIA
VEGETARIÁNSKE A VEGÁNSKE PRODUKTYFERMENTOVANÉ PROBIOTICKÉ BIO VÝROBKY WILD & COCOWILD & COCO
VÍNASLOVENSKÉ VINICEST.NICOLAUS – TRADE
VLASOVÁ KOZMETIKACOOP ŠAMPÓN ŽIHĽAVOVÝ BIOVACOOP JEDNOTA SLOVENSKO
ZMRZLINYTESCO ZMRZLINA V KORNÚTKUTESCO STORES SR

Ako sa hodnotilo

Hodnotenie nových produktov sa uskutočnilo na základe spotrebiteľského prieskumu realizovaného na prelome mesiacov apríl a máj 2021 výskumnou spoločnosťou NielsenIQ. Respondenti hodnotili v 45 kategóriách 137 noviniek, ktoré boli uvedené na trh v období január 2020 – máj 2021. V každej kategórii súťažili minimálne tri konkurenčné produkty a pri výbere respondentov boli zohľadnené atribúty, ako napríklad zloženie domácnosti, či prítomnosť zvieraťa v domácnosti. Respondenti mali možnosť hodnotiť vlastnosti noviniek, pričom z prieskumu vyplýva, že najdôležitejším znakom pri novom produkte je na prvom mieste chuť/funkčnosť, nasleduje kvalita, prekvapivo na treťom mieste je obal a značka produktov. Pre respondentov, ktorí novinku nepoznajú, je najvýznamnejším atribútom obal, nasleduje kvalita a značka.

„Napriek Covidu rastie percento nakupujúcich, ktorých môžeme označiť ako tých, čo udávajú trendy. Radi skúšajú nové veci, vyhľadávajú nové výrobky, značky, neboja sa experimentovať. Z posledného prieskumu Shopper Trends, ktorý sme realizovali v závere minulého roka, vyplýva, že je aktuálne medzi slovenskými nakupujúcimi 18 % tých, ktorí sú lační po novinkách. Oproti nakupujúcim západnej Európy je to síce relatívne malé percento, ale trend je určite pozitívny,“ uvádza Soňa Fialová, CZ&SK CI vendor manager spoločnosti NielsenIQ.

Víťazov čaká väčšia mediálna podpora

Desiaty ročník priniesol okrem stabilných podporovateľov aj nové zvučné mená mediálnych partnerov. Marketingový program Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021 podporí rozsiahla celoročná B2C a B2B kampaň. Reklamné kampane na podporu víťazných noviniek budú uverejnené v časopisoch vydavateľstva Mafra Slovakia Print a v nákupných reťazcoch Tesco. Vyústením oceňovania každoročne býva slávnostný kongres a galavečer s odovzdávaním ocenení Dôveryhodné značky 2021. S ohľadom na pandemickú situáciu sa slávnostná ceremónia nemohla uskutočniť.

Namiesto nej organizátor programu Atoz Marketing Services prostsriedky využije na rozšírenie podpory v rámci iných marketingových aktivít. Novinkou bude citylightová kampaň v nákupných centrách a outdoorová kampaň na podporu víťazných produktov, ktorá sa uskutoční v rámci celého Slovenska. Na spomínanú podporu nadviažu po vyhlásení víťazov pravidelné spotrebiteľské súťaže počas celého roka. 

Partneri programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021:

výskumná agentúra a odborný partner: NielsenIQMNForceZväz obchodu SR

mediálni partneri: časopis Tovar&PredajDámska JazdaStartitup.skStore MediaTeraz.skWebmagazín.skWebnoviny.skWoman.sk

 špeciálni partneri: Email kampaneWau studio

Predchádzajúci článok„SVET BEZ DYMU“
Ďalší článokLETO SA BLÍŽI – VYBERTE SI REGIÓN NA DOVOLENKU