Jubilejný 10. ročník ocenení s názvom: Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka, otestoval rekordných 137 noviniek a inovácií v 45 kategóriách. Pomáha tak zákazníkom zorientovať sa v širokej ponuke výrobkov v danom segmente. Spoznajte víťazov v jednotlivých kategóriách.
Mimoriadny záujem výrobcov o registráciu noviniek na Slovensku, ale aj v Čechách, kde sa tento marketingový program realizoval už po 21-krát, zažíva tento rok zaujímavý paradox. Napriek veľkému záujmu výrobcov o program je pre pandémiu koronavírusu nových a inovatívnych produktov na trhu menej, ako kedykoľvek predtým. Výrobcovia sa nachádzajú v situácii, kedy už viac ako rok nie je možné propagovať nové výrobky na veľtrhoch či organizovať samplingy na mieste predaja. To je jeden z hlavných dôvodov, prečo majú firmy záujem o podporu vo forme nezávislého spotrebiteľského ocenenia. Ako každý rok, výrobky hodnotila reprezentatívna vzorka 2000 spotrebiteľov prostredníctvom nezávislého prieskumu organizovaného výskumnou agentúrou NielsenIQ.
![](https://rodinaazdravie.sk/wp-content/uploads/2021/06/VS-21-logo-SK-modre_vlajka_BILEPOZADI-1024x1005.png)
„Medzi nomináciami dlhodobo rastie počet registrácií zameraných na zdravý životný štýl, napríklad mliečne dezerty s nižším obsahom cukru alebo vegánske a vegetariánske produkty. Naprieč všetkými kategóriami je oproti posledným ročníkom vidieť ešte väčší tlak na ekológiu a udržateľnosť,“ uvádza Tatiana Koššová z usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services.
V tomto roku pribudlo 21 inovatívnych kategórií, ktoré reagujú na súčasné trendy. Ide napríklad o bezlaktózové a bezlepkové potraviny alebo viac kategórií zameraných na domácnosť, hygienu, ekológiu a zdravý životný štýl. Dlhodobé prieskumy potvrdzujú, že nezávislé ocenenie je jednou z najsilnejších motivácií k nákupu hneď za osobným odporúčaním priateľov či rodiny. Podľa aktuálneho prieskumu MNForce dve tretiny spotrebiteľov potvrdzujú väčšiu dôveru k produktom, ktoré sú ocenené v nezávislých testoch. Modré logo s „palcom hore“ doplnené farbami trikolóry k dnešnému dňu pozná viac ako 1 200 000 slovenských zákazníkov a zo strany výrobcov záujem o jeho získanie každým rokom rastie.
Oproti minulému roku sa zvýšil počet kategórií hodnotených produktov v marketingovej kampani z 32 na 45. Okrem tradičných kategórií ako sú Syry a mliečne výrobky pribudli v roku 2021 napríklad Cereálie a sušené plody, ale aj Káva či Ovocné, Zeleninové šťavy a Funkčné nápoje. Rozšírenie spektra hodnotených výrobkov je odrazom najnovších trendov v spotrebiteľskom správaní. Čoraz viac zákazníkov inklinuje k zdravším potravinám, vzrástol dopyt po vegetariánskych a vegánskych produktoch a do košíkov spotrebiteľov putujú čoraz častejšie produkty zdravej výživy, produkty s eko – friendly obalmi alebo zložením.
Podľa prieskumu agentúry NielsenIQ oproti minulým rokom stúplo percento spotrebiteľov, ktorí radi skúšajú novinky a neustále vyhľadávajú nové a inovatívne produkty. Pre viac, ako polovicu nakupujúcich sú inovácie dôležité najmä pri mlieku a mliečnych výrobkoch, v tesnom závese za nimi je kategória Slané pečivo a Sladké pečivo.
Ocenené novinky roku 2021
Medzi ocenené novinky v rôznych kategóriách sa dostali produkty, ktoré odrážajú aktuálne trendy. Slovenskí zákazníci sa čoraz viac zaujímajú o ekológiu, pôvod a zloženie produktov.
Respondenti mali možnosť hodnotiť vlastnosti noviniek, pričom z prieskumu vyplýva, že najdôležitejším znakom pri novom produkte je na prvom mieste chuť/funkčnosť, nasleduje kvalita, prekvapivo na treťom mieste je obal a značka produktov. Pre respondentov, ktorí novinku nepoznajú, je najvýznamnejším atribútom obal, nasleduje kvalita a značka.
![](https://rodinaazdravie.sk/wp-content/uploads/2021/06/absolutni-vitaz-volby-spotr-2-1024x571.png)
Dôkazom toho je absolútny produktový víťaz – zmetáky Spontex green vyrobené zo 100 % recyklovateľných materiálov ale aj víťazi v mnohých iných kategóriách. Bercoff Wellness čaj zázvor, Fermentované probiotické bio výrobky Wild & Coco či funkčné dmBio zázvorovo – kurkumový 7-dňový shot.
Ako víťazi ocenenie komunikujú
Víťazné produkty v jednotlivých kategóriách nájdu zákazníci v roku 2021 označené logom Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka na pultoch reťazcov a kamenných prevádzok. Výrobky s najvyšším hodnotením spotrebiteľov sú zárukou slovenskej kvality testovanej a overenej zákazníkmi.
Viac info nájdete aj na www.volbaspotrebitelov.sk a www.najlepsianovinka.sk
Produkty hodnotené spotrebiteľmi ako Najlepšia novinka 2021 nájdete v tabuľke:
KATEGÓRIA | PRODUKT | FIRMA |
ALKOHOL | BOŠÁCKA SLIVOVICA | OLD HEROLD |
AVIVÁŽE | DENKMIT VONNÉ PERLIČKY | DM DROGERIE MARKT |
BALENÉ MÄSO | TESCO FINEST HOVÄDZÍ STEAK | TESCO STORES SR |
BALENÉ VODY | BILLA MAGNÉZIOVÁ VODA TICHÁ | BILLA |
CEREÁLIE A SUŠENÉ PLODY | TESCO ZMES ORECHOV A OVOCIA | TESCO STORES SR |
CUKROVINKY | MENTOS GUM PURE FRESH WATERMELON | PERFETTI VAN MELLE SLOVAKIA |
ČAJE | BERCOFF WELLNESS ČAJ ZÁZVOR | M.BER. |
ČOKOLÁDY | TESCO ŠVAJČIARSKA ČOKOLÁDA | TESCO STORES SR |
DÁMSKA HYGIENA | TESCO PRO FORMULA ECO | TESCO STORES SR |
ENERGETICKÉ NÁPOJE | MAXX ENERGY DRINK KLASIK PET | CASTE SK |
HUBKY A HANDRIČKY | VILEDA GLITZI ALWAYS CLEAN VISKÓZNA HUBKA | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
JOGURTY | ZVOLENSKÝ JOGURT GRÉCKY TYP | ZVOLENSKÁ MLIEKAREŇ |
KÁVA | FRESH CORNER KÁVA | SLOVNAFT |
KONZERVOVANÉ RYBY | FRANZ JOSEF SARDINKY FILETY BEZ KOŽE A KOSTÍ V OLIVOVOM OLEJI | GORAL |
KRMIVÁ A MAŠKRTY PRE PSY | BRIT MEATY JERKY PAMLSKY ZO SUŠENÉHO MÄSA | VAFO PRAHA |
KRMIVÁ PRE MAČKY | BRIT CARE SUPERPRÉMIOVÉ HYPOALERGÉNNE KRMIVO PRE MAČKY S ČERSTVÝM MÄSOM A PROBIOTIKAMI | VAFO PRAHA |
LAHÔDKY | PIKNIK LAHÔDKOVÉ ŠALÁTY EXKLUSIV SO ZIPSER ŠUNKOU | RYBA KOŠICE |
LIMONÁDY | PEPSI MANGO | MATTONI 1873 |
METLY A ZMETÁKY | SPONTEX GREEN RAD ZMETÁKOV ZO 100% RECYKLOVATEĽNÉHO MATERIÁLU | MAPA SPONTEX CE |
MLIEČNE SNACKY A DEZERTY | MONTE -30% CUKRU | ZOTT |
MOPY | VILEDA 1.2 SPRAY MAX MOP BOX | FREUDENBERG HOME AND CLEANING SOLUTIONS |
MRAZENÉ JEDLÁ | RYBA KOŠICE RYBY S MORSKOU SOĽOU | RYBA KOŠICE |
NEALKOHOLICKÉ PIVÁ | COOL MALINA & ČUČORIEDKA | STAROPRAMEN – SLOVAKIA |
OMÁČKY A OCHUCOVADLÁ | ADY CHREN KLASIK | A+Z RIŠŇOVSKÝ HALÁSZ |
OVOCNÉ, ZELENINOVÉ ŠŤAVY A FUNKČNÉ NÁPOJE | DM BIO ZÁZVOROVO-KUKURMOVÝ 7-DŇOVÝ SHOT | DM DROGERIE MARKT |
PAPIEROVÝ PROGRAM | TENTO TOALETNÝ PAPIER 3-VRSTVOVÝ | METSÄ TISSUE SLOVAKIA |
PÍSACIE A KREATÍVNE POTREBY | FÚKACIE FIXY AIRPENS METALLIC | CENTROPEN |
PLEŤOVÁ KOZMETIKA | BALEA PLEŤOVÉ SÉRUM S VITAMÍNOM C | DM DROGERIE MARKT |
POLOTOVARY NA VARENIE | TESCO GRILL MASTER MÄSO | TESCO STORES SR |
POTREBY PRE DOMÁCNOSŤ A HYGIENU | VELVET TURBO EXTRA STRONG – PAPIEROVÁ UTIERKA | MORACELL |
SALÁMY A ÚDENINY | ZIPSER SALÁMA | TAURIS |
SIRUPY | ŠŤAVA FARMÁRIK | FARMÁRIK |
SLADKÉ PEČIVO | TESCO SLADKÉ PEČIVO | TESCO STORES SR |
SLANÉ PEČIVO | TESCO SLANÉ PEČIVO | TESCO STORES SR |
SLANÉ POCHUTINY | DUPETKY PEČENÉ & PARADAJKA-BYLINKY | PERFETTI VAN MELLE SLOVAKIA |
SYRY | COOP NITE SYROVÉ MAMIČKINE DOBROTY | COOP JEDNOTA SLOVENSKO |
ŠPECIÁLNE POTRAVINY | FREE MLIEKO BEZLAKTÓZOVÉ | BILLA |
ŠUMIVÉ VINNÉ NÁPOJE | MOSCATO DE LUXE | SOARE SEKT SLOVAKIA |
ŠUNKY | TESCO FINEST ŠUNKA | TESCO STORES SR |
TEKUTÉ MYDLÁ A ANTIBAKERIÁLNE GÉLY | INDULONA TEKUTÉ MYDLÁ A INDULONA ANTIBAKTERIÁLNE GÉLY NA RUKY | SARANTIS SLOVAKIA |
TUNIAKY | ŽLTOPLUTVÝ TUNIAK FILETY V OLEJI SOKRA | BALTAXIA |
VEGETARIÁNSKE A VEGÁNSKE PRODUKTY | FERMENTOVANÉ PROBIOTICKÉ BIO VÝROBKY WILD & COCO | WILD & COCO |
VÍNA | SLOVENSKÉ VINICE | ST.NICOLAUS – TRADE |
VLASOVÁ KOZMETIKA | COOP ŠAMPÓN ŽIHĽAVOVÝ BIOVA | COOP JEDNOTA SLOVENSKO |
ZMRZLINY | TESCO ZMRZLINA V KORNÚTKU | TESCO STORES SR |
Ako sa hodnotilo
Hodnotenie nových produktov sa uskutočnilo na základe spotrebiteľského prieskumu realizovaného na prelome mesiacov apríl a máj 2021 výskumnou spoločnosťou NielsenIQ. Respondenti hodnotili v 45 kategóriách 137 noviniek, ktoré boli uvedené na trh v období január 2020 – máj 2021. V každej kategórii súťažili minimálne tri konkurenčné produkty a pri výbere respondentov boli zohľadnené atribúty, ako napríklad zloženie domácnosti, či prítomnosť zvieraťa v domácnosti. Respondenti mali možnosť hodnotiť vlastnosti noviniek, pričom z prieskumu vyplýva, že najdôležitejším znakom pri novom produkte je na prvom mieste chuť/funkčnosť, nasleduje kvalita, prekvapivo na treťom mieste je obal a značka produktov. Pre respondentov, ktorí novinku nepoznajú, je najvýznamnejším atribútom obal, nasleduje kvalita a značka.
„Napriek Covidu rastie percento nakupujúcich, ktorých môžeme označiť ako tých, čo udávajú trendy. Radi skúšajú nové veci, vyhľadávajú nové výrobky, značky, neboja sa experimentovať. Z posledného prieskumu Shopper Trends, ktorý sme realizovali v závere minulého roka, vyplýva, že je aktuálne medzi slovenskými nakupujúcimi 18 % tých, ktorí sú lační po novinkách. Oproti nakupujúcim západnej Európy je to síce relatívne malé percento, ale trend je určite pozitívny,“ uvádza Soňa Fialová, CZ&SK CI vendor manager spoločnosti NielsenIQ.
Víťazov čaká väčšia mediálna podpora
Desiaty ročník priniesol okrem stabilných podporovateľov aj nové zvučné mená mediálnych partnerov. Marketingový program Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021 podporí rozsiahla celoročná B2C a B2B kampaň. Reklamné kampane na podporu víťazných noviniek budú uverejnené v časopisoch vydavateľstva Mafra Slovakia Print a v nákupných reťazcoch Tesco. Vyústením oceňovania každoročne býva slávnostný kongres a galavečer s odovzdávaním ocenení Dôveryhodné značky 2021. S ohľadom na pandemickú situáciu sa slávnostná ceremónia nemohla uskutočniť.
Namiesto nej organizátor programu Atoz Marketing Services prostsriedky využije na rozšírenie podpory v rámci iných marketingových aktivít. Novinkou bude citylightová kampaň v nákupných centrách a outdoorová kampaň na podporu víťazných produktov, ktorá sa uskutoční v rámci celého Slovenska. Na spomínanú podporu nadviažu po vyhlásení víťazov pravidelné spotrebiteľské súťaže počas celého roka.
Partneri programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2021:
výskumná agentúra a odborný partner: NielsenIQ, MNForce, Zväz obchodu SR
mediálni partneri: časopis Tovar&Predaj, Dámska Jazda, Startitup.sk, Store Media, Teraz.sk, Webmagazín.sk, Webnoviny.sk, Woman.sk
špeciálni partneri: Email kampane, Wau studio
![](https://rodinaazdravie.sk/wp-content/uploads/2021/06/volba-sportre-vitazi4-1-1024x556.png)
![](https://rodinaazdravie.sk/wp-content/uploads/2021/06/volba-sportre-vitazi3-1-1024x559.png)
![](https://rodinaazdravie.sk/wp-content/uploads/2021/06/volba-sportre-vitazi2-2-1024x567.png)
![](https://rodinaazdravie.sk/wp-content/uploads/2021/06/volba-sportre-vitazi1-2-1024x536.png)
![](https://rodinaazdravie.sk/wp-content/uploads/2021/06/volba-sportre-vitazi5-2-1024x395.png)