Naše telá pravidelne prijímajú jedy – ťažké kovy, voľné radikály, rádioaktívne látky, vírusy, baktérie a metabolické odpady, ktoré sa do organizmu dostávajú z ovzdušia, z potravín, z nápojov a sú vytvárané aj stresom.

Ak sa človeku ťažšie rozmýšľa, sústredí, pracuje – sú to signály, ktoré vyzývajú k očiste organizmu. Vo všeobecnosti platí, že aj pár gramov ovocia a zeleniny denne prinesie ľudskému organizmu svoj osoh, no optimálna dávka je okolo tristo gramov. Zelenina neobsahuje živočíšne tuky ani cholesterol. Ako vzácny zdroj vitamínov, enzýmov, minerálnych látok a stopových prvkov by v jedálničku nemala chýbať. V jesenných mesiacoch je dobré preferovať tuzemskú zeleninu, ktorá neprecestuje pol zemegule, kým sa dostane na naše stoly. 

Viete, že …    

Ovocie dodá telu energiu a množstvo cenných látok. No pri konzumácii ovocia platia určité pravidlá. Ovocie sa trávi rýchlo, pretože má iné tráviace enzýmy ako ostatné skupiny a malo by sa konzumovať samostatne. Ak si ovocie dáte ako dezert po jedle, sťaží žalúdku prácu. Bežné jedlo má dlhší čas trávenia a ťažšie prechádza do čriev. Keď sa dostane do kontaktu s inými tráviacimi šťavami, trávenie sa spomalí. Ak sa ovocie mieša s iným pokrmom, zvyšuje sa aj produkcia plynov, ktoré nafukujú. No pokiaľ sa ovocie konzumuje samostatne, dodáva telu množstvo telu prospešných látok.