McDonald’s aj tento rok organizuje tradičnú charitatívnu akciu venovanú hospitalizovaným deťom v slovenských nemocniciach. Počas celého júna si zákazníci budú môcť k svojmu obľúbenému jedlu kúpiť aj samolepky v tvare detskej ručičky a podporiť tak pripravované projekty neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities, ktorá už takmer 20 rokov prináša blízkosť pre rodiny do slovenských nemocníc.

Kúpou samolepky v hodnote 1 eura môžu zákazníci pomôcť malým pacientom symbolicky práve od 1. júna, ktorý je označený ako Medzinárodný deň detí. Celý finančný výťažok z tejto charitatívnej akcie bude opäť venovaný neziskovej organizácii RMHC, ktorá systematicky zlepšuje podmienky hospitalizácie chorých detí a ich rodín v slovenských nemocniciach. Ich vzájomná blízkosť totiž pozitívne vplýva na liečbu detí a ich rekonvalescenciu.

Za takmer 20 rokov svojej existencie pomohla nezisková organizácia RMHC zrekonštruovať detské oddelenia už v 11 nemocniciach na Slovensku, pričom výška pomoci sa vyšplhala na viac ako 910-tisíc eur. „Veľmi si vážime pomoc zo strany nášho zakladajúceho partnera, spoločnosti McDonald’s, a rovnako tak zo strany zákazníkov. Iba vďaka ich podpore sme schopní rekonštruovať priestory detských oddelení v nemocniciach a prinášať do nich hravosť, ale aj pokoj, väčší komfort a blízkosť pre rodiny. Rada by som sa vopred poďakovala za každý jeden príspevok a podporu v mene všetkých malých pacientov v slovenských nemocniciach,“ hovorí Hana Erat, výkonná riaditeľka n.o. Ronald McDonald House Charities na Slovensku. 

V roku 2022 sa počas tejto charitatívnej akcie podarilo dosiahnuť v poradí druhý najlepší zbierkový výsledok. Na plánované aktivity neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities zákazníci spolu vyzbierali až 67 524 eur. Najväčšia suma sa vyzbierala v reštaurácii v Nových Zámkoch, odkiaľ si zákazníci odniesli viac ako 6 500 ručičiek. Na druhom mieste sa umiestnila prevádzka McDonald’s na Prievozskej ulici v Bratislave a hneď po nej reštaurácia McDonald’s v Banskej Bystrici. Veľkú podporu od zákazníkov dostala aj bratislavská reštaurácia Lamač, ktorej sa rovnako ako prvej trojici podarilo predať viac ako 6 000 ručičiek. Cieľom tohto ročníka je prekonať sumu, ktorá sa vyzbierala minulý rok.

Neziskovú organizáciu RMHC môžete podporovať celý rok

Na pomoc ďalším nemocniciam potrebuje nezisková organizácia RMHC vyzbierať nemalé finančné prostriedky. Zákazníci McDonald’s ju môžu podporiť rôznymi spôsobmi. Príjmy neziskovej organizácie tvoria najmä príspevky do kasičiek v reštauráciách McDonald’s či predaj symbolických ručičiek, ktoré sa dajú zakúpiť nie len na prevádzkach McDonald’s ale aj pri objednávke cez partnerské donáškové služby. Polovica z tržieb z predaja hranolčekov počas McHappy Day, príjem z 2 %, ale aj príspevky priamo od spoločnosti McDonald’s a od rôznych darcov taktiež putujú na podporu pripravovaných projektov. Päť centov z každého predaného menu Happy Meal venujú franšízoví partneri. Vďaka konceptu reštaurácií novej generácie môžu zákazníci prispievať na aktivity neziskovej organizácie RMHC aj prostredníctvom zaokrúhľovania pri platbe na digitálnych kioskoch.

Predchádzajúci článok18. júna je Deň otcov! Čím vás inšpiroval ten váš?
Ďalší článokTOP REGIÓNY NA SLOVENSKU