Dá sa vôbec grilovať zdravo? Vôňa opekajúceho sa mäska či rybky, dobrá hudba, priatelia a osviežujúci drink, ktorý uhasí smäd v počas slnečného popoludnia. To je nepochybne jedna z najobľúbenejších predstáv víkendového oddychu. Občas však mnohí riešia dilemu, či sa odovzdať chutným dobrotám a zmariť tak snahu byť na tohtoročnej dovolenke vo forme, alebo skrátka odolať. Zlatá stredná cesta je vždy najlepšia, preto sme pre vás pripravili pár tipov, ako potešiť vaše chuťové poháriky bez zbytočných výčitiek.

Zdravé a zároveň chutné grilovanie už dnes nie je mýtom ani nezmyslom. Stačí vám vyvážená strava a kvalitné suroviny. Poctivé mäsové produkty od tradičného slovenského výrobcu Tauris vám uľahčia výber. Výrobca dbá najmä na čerstvosť a poteší aj tých, ktorých vie potrápiť lepok či sa vyhýbajú „éčkam“ a konzervantom. Skvelou voľbou k letnej grilovačke sú aj ryby, ktoré navyše obsahujú množstvo telu prospešných látok ako napríklad omega-3 mastné kyseliny či selén. Pri chutných rybách od výrobcu Ryba Košice sa nemusíte trápiť ani nad správnym dochucovaním. Rybky totiž kúpite rovno s dokonale vyladenou zmesou korenia. Prinášame vám niekoľko tipov, ako si na grilovačke dopriať dokonalý gurmánsky zážitok a pritom nezhrešiť 🙂

Klobásky s medvedím cesnakom a netradičným jarným šalátom

Potrebujete:

Postup:

Orechy namočte aspoň hodinu pred prípravou. Fenikel prekrojte na polovicu a položte ho spolu s klobáskami na gril. Voľte menší a mladší fenikel a zelenú stonku neodkrajujte. Bude vyzerať estetickejšie. Medzitým si pripravte šalát, dávajte však jedným okom pozor na gril. Zelenine stačí oveľa menej ako klobáskam. Poľníček a baby špenát umyte a osušte, aby nebol mokrý. Zo špenátu odstráňte vytŕčajúce stonky a pridajte orechy. Pripravíme zálievku. Polovicu pomaranča odšťavte a šťavu preceďte cez sitko, aby ste sa zbavili dužiny. Do šťavy potom pridajte med, olej, štipku soli a štipku korenia. Nakrájajte pár plátkov pomaranča, ktoré grilujte pár sekúnd z každej strany aby sa trošku stiahol a pustil prebytočnú šťavu. Šalát s orechmi zalejte pripravenou zálievkou a spolu s klobáskami servírujte. Plátky pomaranča pridajte až na záver. K šalátu môžete vyskúšať aj ďalšie chutné klobásky, napríklad tradičnú Zipser gril klobásu. Keď sa neviete rozhodnúť, siahnite rovno po Tauris Gril mixe.

Fit burger s mrkvovými hranolkami a nízkotučným dresingom

Potrebujete:

  • Tauris bezlepkové karbonátky
  • celozrnné burger žemle 
  • mrkvu
  • listy ľubovoľného šalátu
  • paradajka
  • červená cibuľka
  • soľ a korenie
  • 2PL nízkotučnej smotany
  • 2PL nízkotučného biely jogurt
  • 1g kurkumy
  • granulovaný cesnak (voliteľné)
  • bylinky – oregano, tymián
  • citrón
  • 1PL olivového oleja

Postup:

Začneme dresingom. Smotanu, jogurt, kurkumu, bylinky nasekané na drobno, soľ a podľa chuti cesnak spolu zmiešajte. Na záver pridajte kvapku citróna.  Kým sa ostatné pripraví, odložte ho do chladničky postáť.

Ďalej si očistite mrkvu a nakrájajte ju na hranolky. Kvapkou oleja si potrite ruky a následne tak mrkvu premiešajte. Potom ju už len posoľte a položte na gril spolu s prekrojenými žemľami a karbonátkami. Všetko už len odsledujte, aby sa nepripálilo. Kým sa všetko krásne prepeká, nakrájajte si cibuľku a paradajku. Následne už len vyskladajte svoj zdravý burger.

Grilovaný zubáč na citrónoch, pomarančovej šťave a bylinkách

Potrebujete:

  • Zubáč filety
  • rozmarín
  • oregano
  • soľ
  • olivový olej
  • citrón
  • pomarančová šťava
  • mleté čierne korenie

Postup:

Filety zubáča pred grilovaním utierkou dôkladne osušíme, osolíme a okoreníme podľa chuti. Potrieme olivovým olejom, do ktorého predtým na hodinu ponorte vetvičky rozmarínu a oregana. Na rozohriaty gril prípadne grilovaciu tácku položíme na krúžky nakrájaný citrón, na ktorý opatrne uložíme filety zubáča (najprv kožou dole) a pridáme bylinky. Po dvoch – troch minútach filety otočíme, rybky podlejeme pomarančovou šťavou a rovnako dlho grilujeme z druhej strany. Ku grilovanej rybke si môžete vychutnať ľahký šalát podľa vlastnej chuti.