Mnohí z nás dúfali v lepší a ľahší rok, avšak pandémia, hoci je na ústupe stále pretrváva a my sme zostali zaseknutí v režime, ktorý nastavil ten predchádzajúci. Do zabehnutého stereotypu sa pridali nové problémy a výzvy, ktoré musíme dennodenne zvládať. Neraz sme tak pod stresom, na pokraji fyzických i psychických síl. 

S prichádzajúcou jarou sa síce môžeme tešiť z pribúdajúcich slnečných lúčov, na druhej strane sa pocit únavy môže ešte viac vystupňovať. Hoci jarná únava nie je choroba a ani medicínska diagnóza, nie je to žiadny mýtus!  Príčinou jej vzniku je absencia vitamínov a tiež oslabená imunita. Hlavne v dnešných dňoch je silná obranyschopnosť alfou a omegou, preto tento stav netreba podceňovať a začať s jej posilňovaním čo najskôr. Okrem osvedčených tipov nájdete extra pomoc napríklad v užívaní enzýmov alebo vitamínu D.

Detoxikujte, ale s rozumom

Počas lokdownu sme síce v prírode viac, na druhej strane si aj doprajeme väčšie množstvo nezdravých jedál. Prirodzene si na tanier nakladáme viac mäsa, údenín či sladkostí – či už pre pôžitok, alebo z nudy, keďže sme takmer nonstop zavretí doma. Telo je zvnútra doslova zaplavené toxínmi, ktoré nepochybne prispievajú k únavovému syndrómu. Nadchádzajúce týždne preto skúste jesť viac zeleniny, pite bylinkové čaje zo žihľavy, mäty, šípok, či medovky. Nielenže naštartujete váš metabolizmus, vďaka čomu sa telo rýchlejšie prečistí, no zároveň vás osviežia a povzbudia.

Rozmaznávajte sa

Je dokázané, že aj spokojnosť a šťastie posilňujú obranyschopnosť organizmu. Doprajte si preto domáci wellness v podobe voňavého kúpeľa, rozmaznajte svoju pokožku voňavým telovým olejom, prípadne si do svojej rutiny zaraďte krátku masáž tváre pomocou špeciálneho kameňa Gua-sha. Masáž Gua sha je jednoduchá a časovo nenáročná a okrem svalového napätia v tvári príjemne uvoľní aj psychiku. Bonusom je vyhladenie jemných vrások a spevnenie tvárových kontúr.“

Otužovanie – nový trend korona doby

Z otužovania sa stal doslova trend! Čoraz viac ľudí v snahe budovať lepšiu imunitu skúša túto procedúru na vlastnej koži. Pravdou je, že vďaka nej telo lepšie zvláda zmeny teplôt, čo znižuje riziko prechladnutia či respiračných ochorení. Navyše posilňuje krvný obeh a pomáha spaľovať nebezpečný tuk obaľujúci vnútorné orgány. Začínajte s ním však opatrne. Nemusíte sa hneď pridať k ľadovým medveďom. Môžete začať umývaním špongiou namočenou v studenej vode, a postupne prejsť na 1 až 2 minúty dlhé studené sprchy. Otuží aj sauna, stačí do nej ísť raz týždenne. Na otužovanie nie je nikdy neskoro. Začnite teda na jar.

Dodajte telu tekutiny 

Dehydrovaný organizmus je unavený. Vypiť by ste mali 2 až 3 litre tekutín denne. Siahnite po čistej vode, bylinných čajoch, ovocných šťavách alebo minerálkach. Zabudnite na sladené vody. Nezabudnite, že káva sa nepovažuje za tekutinu a odvodňuje. Ak túžite po detoxe organizmu, siahnite po púpavovom čaji.

Pohyb bez obmedzení

Áno, isté obmedzenia platia aj vo fyzických aktivitách, avšak športovanie doma či v prírode je stále bezpečné a odporúčané. Beh, chôdza, turistika – možností je veľa. Pohyb totiž nie je len zábavou, ale aj príležitosťou ako sa zdokonaliť, oddýchnuť si, odbúrať stres, zlepšiť si kondíciu a dodať telu potrebnú dávku energie a šťastia. Dbajte však na preventívne opatrenia pred úrazmi. Rozhodne nešetrite a zabezpečte si kvalitnú obuv, primeraný športový odev. Napríklad pri chôdzi pomôžu aj turistické palice, ktoré vám ju uľahčia. Nemusíte zdolávať náročné turistické chodníky, úplne postačí dlhšia prechádzka v nenáročnom teréne. Športujte opatrne a v prírode sa správajte zodpovedne.