Chôdza je optimálny a najprirodzenejší spôsob pohybu – pri chôdzi je aktívna polovica kostrových svalov ľudského tela. Tento prirodzený pohyb blahodarne vplýva nielen na fyzické, ale aj duševné zdravie človeka.

Pri chôdzi je potrebné dbať na druh obuvi. Nesprávnu obuv, ktorá nohy odiera alebo tlačí, je potrebné zo šatníka vylúčiť. Prioritou pre ľudí, ktorí sa venujú pravidelnej chôdzi, má byť vhodná, pružná obuv. Chodecká topánka by sa mala ohýbať tam, kde sa ohýba chodidlo – pri brušku šľapy, za špičkou. V špičke obuvi má byť vytvorený dostatočný priestor pre prsty. Od konca najdlhšieho prstu po okraj topánky by malo zostať kúsok voľného miesta. Obuv si  vyberajte z ľahkých materiálov, s tenkou pätou a pružnou podrážkou. Obuv s príliš hrubou vyvložkovanou podrážkou nie je najvhodnejšia – je obvykle tuhá a nepružná.

V spojení s prírodou

V prírode prirodzene prebiehajú procesy priamym kontaktom. Neustála izolácia nôh od pôdy obuvou znemožňuje dobrú komunikáciu chodidiel so zemou – narúša prirodzený kontakt človeka s prírodou. Pri chôdzi v obuvi sú stimulované len päty, čo je na udržanie dobrej kondície metabolizmu málo. Preto je vhodné v letných mesiacoch čo najčastejšie chodiť po zemi naboso, najlepšie ráno po tráve pokrytej rosou. Účinky chôdze naboso sú mnohostranné – od stimulácie látkovej výmeny v organizme, cez zvýšenie imunity, až po uvoľnenie psychického napätia. Chodenie naboso je ideálnou prevenciou pred viacerými chorobami, slúži k udržaniu zdravia. Chôdza vo všeobecnosti pôsobí na človeka ako liek – zlepšuje nielen jeho výkonnosť, ale podporuje aj myseľ. Jej priaznivé účinky sú viditeľné v akomkoľvek veku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu