Zo štatistík je jasné, koľko nealka a alka sa v podnikoch vypije. Zaujíma vás, či zákazníci častejšie dvíhajú krígle, šálky alebo poháre na stopke?
Chute zákazníkov gastro prevádzok sa sezónne menia. Zatiaľ čo v zime sa vypije najviac kávy, v lete si zákazníci oveľa radšej objednávajú pivo a osviežujúce drinky. Dokazujú to aj štatistiky podnikov, ktoré využívajú aplikáciu Qerko. Tieto prevádzky využívajú spomínané smart aplikácie, ktoré celý proces objednávania a platieb za konzumáciu zjednodušujú a navyše zhromažďujú a vyhodnocujú dáta o spotrebiteľskom správaní. Prevádzkovatelia podnikov vďaka tomu majú v rukách nástroj, ktorý zrýchli komunikáciu medzi personálom a zákazníkmi a zákazníci komfort, ktorý ich motivuje prísť do prevádzky znova.
Čo hrá prím v zimných mesiacoch?
Jednoznačné prvenstvo v širokej ponuke teplých nápojov si v zimných mesiacoch udržiava káva. Bez ohľadu na to, či máte radi cappuccino alebo kávu rýchlu a čiernu ako noc, je vaša šálka započítaná do neuveriteľného päťciferného čísla! Jedna zo štatistík hovorí o viac, ako dvadsiatich tisícoch šálok vypitej kávy. S týmto výsledkom jej patrí neohrozené prvenstvo medzi nealkoholickými nápojmi, na ktoré ľudia radi idú von.
Ďalšie priečky obsadili ochutené limonády. Medzi nimi si prvenstvo získal obľúbený nápoj s obsahom kofeínu a to legendárna Coca-Cola. Tento nealkoholický brandový nápoj atakuje dvadsaťtisícové hodnoty v počte predaných kusov v gastro prevádzkach. Významné čísla dosahuje aj ľadový čaj, džúsy a nezanedbateľný počet ľudí si v podnikoch objednáva čaj.
Jedno veľké orosené prvenstvo!
Keď netrpezlivo čakáte na víťaza kategórie medzi nápojmi s obsahom alkoholu, dočkáte sa. Štatistiky ukazujú, že takzvaný tvrdý alkohol zďaleka nie je taký obľúbený, ako alkoholické nápoje s nižším obsahom alkoholu. Pravdepodobne už tušíte, čo si hostia v reštauráciách objednávajú najradšej. Vyše stotisíc alkoholických nápojov vypijú zákazníci z krígľov! „Okrem tradične obľúbeného piva sa v podnikoch, ktoré disponujú Qerkom často objednávajú destiláty či víno Rosé. Trend miešaných alkoholických drinkov a kokteilov taktiež neupadá. Z našich štatistík vyplýva aj to, že miešané drinky obľubujú užívatelia operačného systému iOs viac ako tí, ktorí používajú operačný systém Android. Rozdiel je až 57- percentný,“ vysvetľuje CEO spoločnosti Qerko Lukáš Kovač, riaditeľ produktového tímu.
Vy ešte nepoznáte Qerko?
Ide o modernú „vychytávku“, ktorá uľahčuje fungovanie reštauráciám rovnako ako aj zákazníkom v Českej republike od roku 2019. Jednoduché platenie pozitívne vnímajú od minulého roka aj slovenské prevádzky. Personál si vďaka Qerku takto pochvaľuje ušetrený čas a zákazníci rýchle obslúženie. Vôbec prvou reštauráciou, ktorá zaviedla Qerko bola Kolkovňa Eurovea a následne Kolkovňa River Park v Bratislave. Dnes si na Slovensku môžete vyskúšať platenie Qerkom aj v coworkingovom priestore The Spot či fastoodovom gigante Burger King na Laurinskej ulici v Bratislave. Rýchlym naskenovaním QR kódu si v reštaurácii objednáte aj zaplatíte. Vybavíte všetko pohodlne, bezhotovostne a okamžite. Či si už zákazníci vyberú niečo pod zub z jedálneho lístka alebo zahasia narýchlo smäd nápojom, jedno je isté. S Qerkom to každému z nich bude chutiť o čosi viac práve vďaka času, ktorý nestratia čakaním na obsluhujúci personál. www.qerko.com/sk