Na medzinárodnom veľtrhu DANUBIUS GASTRO, ktorý prebehol v bratislavskej Inchebe v dňoch 20. – 23. apríla 2023 mali návštevníci príležitosť vyskúšať si funkcie aplikácie Qerko a samotný proces objednávania služieb a produktov v stánku DIGITAL RESTAURANT. Ako reagovali na túto inováciu?

Systém objednávania a platenia v reštaurácii, pri ktorom zákazníci nemusia čakať s objednávkou či platbou na čašníka ani chodiť k pultu s platobným terminálom funguje na slovenskom trhu od roku 2022. Reštaurácie, v ktorých je Qerko etablované oceňujú najmä ušetrený čas, vďaka ktorému môžu prevádzky zvyšovať svoje obraty bez toho, aby museli prijímať ďalšiu obsluhu. „Na Slovensko sme priniesli nielen najpohodlnejší spôsob platby na svete, ale aj nástroj, kde si používatelia môžu na jednom mieste rezervovať, objednať, zaplatiť a poskytnúť spätnú väzbu. Zaznamenávame rastúci trend vo využívaní Qerka, vďaka ktorému sa posúvame čoraz ďalej od Bratislavy,“ hovorí Viktor Tecl, country manager Qerka na Slovensku. Na medzinárodnom veľtrhu gastronómie DANUBIUS GASTRO si návštevníci mohli vyskúšať v stánku DIGITAL RESTAURANT funkcie aplikácie Qerko, ako aj samotné rýchle objednávanie. Aké boli ich najčastejšie otázky?

Neodíde viac zákazníkov bez zaplatenia?

S Qerkom na stole nerastie počet ľudí, ktorí odídu bez zaplatenia. Práve naopak. Qerko uľahčuje a urýchľuje túto časť návštevy prevádzke aj zákazníkovi. Ten z podniku bez zaplatenia neodíde napríklad kvôli dlhému čakaniu na objednanie alebo platbu.

Nestratíme kontakt so zákazníkmi?

Práve naopak. Objednávanie a platby prostredníctvom aplikácie priamo na stole urýchlia procesy vo frekventovaných častiach dňa ako obednú a večernú špičku, počas ktorých chcú byť hostia rýchlo obslúžení a vybavení. Ušetrený čas pomôže skvalitniť a spríjemniť návštevu reštaurácie a personálu vznikne priestor na vytváranie príjemnej atmosféry a zlepšovanie služieb či komunikácie so zákazníkmi.

Nestratí personál prehľad o tom, čo je už zaplatené?

V časoch najväčšej hektiky, čo býva zväčša okolo obeda a vo večerných hodinách, je niekedy zložité zorientovať sa, ktorý stôl má svoj účet už zaplatený. Inovatívna aplikácia Qerko spolu s viacerými pokladničnými systémami (Asseco BLUEGASTRO, PORTOS eKasa, ASW Septim) predstavuje výhody pre obe skupiny používateľov – prevádzkovateľov aj návštevníkov reštaurácií. Po každej platbe uvidí obsluha upozornenie v pokladničnom systéme, a nestratí tak prehľadom o zaplatených stoloch. Čašníci sa tak môžu fokusovať na svoju prácu a vďaka Qerku obslúžiť viac zákazníkov. Hostia budú zas spokojní, že svoju platbu rýchlo vybavili. Obrovským benefitom pre prevádzky je práca s dátami, ktoré vedia využiť vo svoj prospech.

Keď budú hostia platiť aplikáciou, neprídeme o prepitné?

Pri digitálnom platení v aplikácii Qerko má každý zákazník na výber hneď niekoľko možností nastavenia výšky prepitného. Prepitné sa v skutočnosti premietne do väčšieho „tringeltu“ ako pri zaokrúhľovaní sumy pri platbe kartou či v hotovosti, čo ukázali aj nedávne štatistky. Tie hovoria, že v Českej republike a rovnako aj na Slovensku dávajú zákazníci štedrejšie prepitné cez Qerko a to konkrétne až o 40 % viac ako cez terminály. Qerko posiela prepitné reštauráciám do posledného centu.

Neodrádza zákazníkov sťahovanie ďalšej aplikácie kvôli platbe?

Pokiaľ chcú hostia využiť digitálny benefit v podobe platenia bez objednávania, aplikáciu si inštalovať nemusia. Stačí iba naskenovať mobilom QR kód, prípadne priamo telefón priložiť ku QR kódu umiestnenému na stole a pohodlne zaplatiť pomocou Google Pay alebo Apple Pay.

Prispôsobiť sa najnovším trendom sa oplatí aj gastro prevádzkam

V gastro sektore sa každým rokom zvyšuje podiel platieb realizovaných mobilným telefónom. Zákazníci si odvykli nosiť so sebou peňaženky a svoje doklady si zdigitalizovali. Tento trend je dôležité vnímať a prispôsobovať sa mu. Ľudia si rýchlo zvykli na to, že všetko vedia a môžu vybaviť len prostredníctvom mobilu. Sú aj takí, ktorí si skôr, ako zavítajú do gastro zariadenia prezrú jedálny lístok a overia si aj to, či v danej prevádzka bezproblémovo a najmä bezhotovostne zaplatia. Tento faktor zohráva v posledných rokoch významnú úlohu. Jedným z riešení pre gastro zariadenia, ktoré v konečnom dôsledku ocenia aj samotní zákazníci je aplikácia Qerko.

Predchádzajúci článokMcDonald’s Triblavina: prestávka na ceste, ktorú by si vybral váš pes
Ďalší článokChutí ľuďom dnes víno tak ako kedysi?