Víno nikdy nebolo o masovej konzumácii, ale o zážitku. Zákazníci si osvojili toto nastavenie a pristupujú tak aj k nákupu. Ochutnajte vína zo slovenského vinárstva Vitis a spestrite si letné stretnutia s priateľmi, na ktoré budete spomínať po zvyšok roka.

Snáď pre nikoho nebude prekvapením, že najväčšiu zmenu v spotrebiteľskom správaní má na svedomí pandémia. Práve tá markantne zmenila aj návyky v pití alkoholu, ale aj formu nákupu.

Nič iné len trpezlivosť

V covidovom období bolo pre ľudí alfou a omegou nákup základných potravín. Niet sa čomu čudovať. No ročníky dozrievali, víno sa spracúvalo a hromadilo v pivniciach. „Najväčší zlom prišiel po poľavení opatrení. Začali sme začali sme sa zúčastňovať vinárskych akcií, ako napr. Dni otvorených pivníc, verejné degustácie či prezentácie vín, a práve tieto akcie mali úžasný ohlas. Konečne sme na vlastné oči videli našich zákazníkov, ktorí sa potešili zorganizovaným udalostiam. Pri biznise by malo vždy platiť to isté pravidlo, ktoré platí aj pri víne – byť trpezlivý a úspech sa dostaví,“ hovorí someliér značky Vitis, Juraj Kordiak.

Čo zmenila pandémia?

Počas dvoch rokov krízy sa takmer všetko presunulo do online priestoru. Po zrušení opatrení sa do vinoték a obchodov začali vracať zákazníci, čo všetkým vinárom urobilo ohromnú radosť. Konečne mali možnosť vidieť usmiate tváre ľudí, mohli s nimi prehodiť reč o víne a poradiť im. Nákup v obchode je jednoducho o atmosfére, diskusií a hľadaní chutí. Tí, ktorí boli naučení na nakupovanie cez e-shop väčšinou „išli na istotu“ a siahli po vínach, ktoré poznali.

Dnes je z čoho vyberať

Zákazníkov možno rozdeliť do dvoch skupín. Na tých, ktorí sa vínam rozumejú o niečo viac a tých, ktorí idú čisto po chuti a tom čo je „na dosah“. Druhá skupina ľudí má tendenciu siahať po lacnejších vínach alebo nakupovať v čase akcií, čo nie je vôbec zlé. No tí, ktorí si potrpia na kvalite, odrode, vinohradníckej oblasti, cukornatosti či obsahu alkoholu hľadajú víno, ktoré splní ich náročné požiadavky. Našťastie žijeme v dobe, kedy je výber neobmedzený. Vybrať si zo širokej kolekcie vín Vitis Galéria nie je jednoduchým zadaním. No voľba someliéra Juraja Kordiaka bola jasná: „Z ročníka 2022 mi veľmi chutilo kabinetné víno Müller Thurgau z portfólia prívlastkových vín Vitis Galéria. Unikátne bolo vďaka výrazným kyselinám, ovocnosti či citeľným tónom lipoviny, propolisu a ruže.“

Dnešný konzument má neobmedzené možnosti výberu vín a preferencie každého z nich sú odlišné. Jedno je však isté. Nič nepokazíte kvalitným vínom značky Vitis. Someliér Juraj Kordiak ďalej odporúča víno Vitis Galéria Rulandské šedé s prívlastkom neskorý zber 2020, ktoré v roku 2022 vyhralo dve zlaté a tri strieborné medaile. Neopomenul ani Vitis Galéria Rizling rýnsky s prívlastkom neskorý zber 2020. Ten sa stal víťazom zlatej a dvoch strieborných medailí.

Doprajte si zaslúžené voľno a vychutnajte si dúšok po dúšku v spoločnosti vašich blízkych. Zaslúžite si to.

www.vitis.sk

 www.najnapoje.sk

Predchádzajúci článokVyužívajte výhody inovácií. Budete vďaka nim profitovať vy aj vaši zákazníci
Ďalší článokNová kolekcia detského oblečenia F&F: Farby, vzory a veľa zábavy