Jedným z našich typických slovenských pokladov je bezpochyby bryndza, môžete si ju vychutnať aj v mnohých zaujímavých receptoch. Bryndzové halušky – naše národné jedlo, ktorému neodolá hádam žiaden Slovák a s nadšením si ich vychutnáva každý cudzinec. Síce nesadne na prvé ochutnanie každému, ale rozhodne by sme ju mali pravidelne konzumovať, ak chceme byt zdraví. A vôbec ju nemusíme kombinovať s bielou múkou a slaninkou. V našej kuchyni má široké využitie a pre naše telo fantastické účinky!  

Zdravý tanier s bryndzou a strukovinami

Potrebujeme:

. 500 g obilnín, napr. špaldy, kerneta, ovsa alebo jačmenných krúpkov . 200 – 250 g strukovín . 200 – 250 g bryndze . olivový olej . cibuľku . 3 strúčiky cesnaku . soľ . korenie . 3 bobkové lístky . kúsok morskej riasy . 1 čili papričku

Postup:

Obilniny si prepláchneme a uvaríme (pre rýchlejšiu prípravu si ich môžete dopredu namočiť, vodu zliať a dať variť) cca 30 – 45 minút podľa druhu, ktorý použiješ. Uvarené necháme dôjsť pod pokrývkou pár minút. Strukoviny si taktiež dopredu namočíme, zlejeme vodou a dáme variť do novej vody s bobkovými lístkami (a riasou) a čili papričkou. Ideálna je  uvarená fazuľka, 2 PL olivového oleja, soľ a strúčiky cesnaku. Do obilnín pridáme 2 PL olivového oleja, ochutíme soľou a korením. Dávame pozor pri solení, pretože bryndza je už slaná.  Servírujeme tak, že zmiešame obilniny so strukovinami a navrch si pomrvíme bryndzu, posypeme nakrájanou vňaťkou mladej cibuľky, môžete použiť i pažítku alebo petržlenovú vňaťku či koriander.